Jak przewozić kruszywa

Kruszywa przewozi się na plac budowy różnymi środkami transportu, najczęściej jednak samochodami. Kruszywa nie wymagają specjalnych zabezpieczeń, dlatego też składuje się je zwykle bez zadaszenia. Chociaż wpływy atmosferyczne nie szkodzą kruszywu, to jednak fakt składowania na otwartym powietrzu trzeba w,niektórych wypadkach brać pod uwagę. Nie powinno się np. stosować do betonu zmarzniętego i oblodzonego kruszywa; po obfitych deszczach należy uwzględnić zwiększoną wilgotność kruszywa dodając do masy betonowej odpowiednio mniejszą ilość wody. Aby zachować stałe warunki składowania kruszywa, w większych zakładach prefabrykacji partie kruszywa przeznaczone w najbliższym czasie do produkcji przechowuje się w zamkniętych składowiskach. Jak już wspomniano, składowanie na otwartym powietrzu w zmiennych warunkach atmosferycznych bardzo dobrze wpływa na jakość żużli paleniskowych. Należy tylko zwrócić uwagę, aby podłoże pod pryzmami żużla miało spadek dla odprowadzenia wody opadowej, która po przefiltrowaniu się przez kruszywo zawiera w sobie rozpuszczone związki siarki. Składowisko kruszywa powinno być przewidziane w planie zagospodarowania placu budowy lub wytwórni. Podstawową zasadą jest takie usytuowanie składowiska, aby nie było ono zanieczyszczane gruzem, wiórami, ziemią itp. i aby, poza tym, nie doprowadzić do zmieszania ze sobą różnych kruszyw. Jeżeli więc pryzmy nie znajdują się w dostatecznej odległości od siebie, należy wykonać zasieki z desek rozgradzając różne frakcje lub rodzaje kruszywa.

error: Content is protected !!